9 giratoris per millorar l'N-II entre el Masnou i Cabrera

El Ministeri de Foment vol que l'N-II deixi de ser un dels punts negres de la xarxa viària de l'Estat espanyol. Amb l'objectiu de millorar la seguretat, ara proposa fins a nou giratoris –4 a Vilassar de Mar, 3 al Masnou i 2 a Premià de Mar–. També es preveu que es redueixin els carrils, i l'espai que sobraria seria per millorar les parades d'autobús o per fer-hi aparcaments.
El president del Consell Comarcal i alcalde de Vilassar de Mar, Pere Almera (PSC), veu amb bons ulls la proposta. «És una manera de pacificar l'N-II», diu l'alcalde. Per Almera és una oportunitat d'aconseguir una millora important a la carretera. «Són accions que ja estan programades i que en dos anys es podrien fer», assenyala Almera. L'alcalde vilassarenc considera «urgent» l'actuació: «S'ha de fer al més aviat possible perquè la solució a una alternativa a l'autopista serà més llarga i costosa».
En canvi, per l'alcalde de Premià de Mar, Jaume Batlle (CiU), abans de fer actuacions a l'N-II «s'hauria de fer una via alternativa o aconseguir la gratuïtat de l'autopista». «No pot ser que es posin obstacles a l'N-II sense haver reduït el nombre de cotxes que hi passen cada dia», hi afegeix Batlle. Tot i això, Batlle es mostra favorable a «pacificar» la carretera. L'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC), va explicar ahir que a l'Ajuntament masnoví encara no han rebut la proposta de Foment. «Encara que sé que al Masnou s'hi preveuen tres giratoris», assenyala Gisbert, que assegura que el que es projecta a la carretera d'Alella «està molt avançat». L'alcalde del Masnou veu amb bons ulls la idea de l'Estat de millorar la seguretat.

Un altre dels projectes que aquests dies es mostra als ajuntaments del Baix Maresme és l'encarregat pel Consell Comarcal a Barcelona Regional. Es tracta d'un document que aposta per l'avinguda del Mig –una carretera que aniria per sota i per sobre de l'autopista C-32 i que serviria per interconnectar els municipis de dalt– en detriment dels laterals de l'autopista. Els municipis es mostren contraris a aquests laterals «perquè són una agressió al territori», com explica l'alcalde de Teià, Andreu Bosch (ERC). Pel president del Consell Comarcal, Pere Almera (PSC), en la proposta de Barcelona Regional se solucionen també «els problemes de connexió entre pobles». Per exemple, s'evita que els conductors de Cabrils hagin de passar per Vilassar de Dalt cada vegada que hagin d'anar a buscar l'autopista, sinó que es poden incorporar a l'avinguda del Mig. «El que és important és que els municipis estiguem d'acord per tenir una posició sòlida davant de les administracions».
--------------------------------------------------------------------------

Comparteix